ikmisdit.nl

Over ons

Missie

Samen leegstand verminderen

Dit initiatief is ontstaan met als primair doel leegstand te verminderen en het straatbeeld te verbeteren. Leegstaande bedrijfsruimtes in winkelgebieden verpesten het straatbeeld en zijn een ergernis voor andere ondernemers. Met behulp van dit platform kunnen ondernemers aansluiting vinden bij de buurt en kan de buurt aansluiting vinden bij de ondernemers. Zo kan de leegstand effectief en duurzaam worden gevuld. Dit biedt voordelen voor de gemeenschap, het bedrijfsleven en de economie: een win-win-winsituatie.

Variërend aanbod

Uit ervaring blijk dat buurtbewoners liever een voorkeur hebben voor een variërend aanbod. Toch gebeurt het vaak dat eenzelfde formule zich in een winkelgebied vestigt. Dit heeft soms de noodzakelijke sluiting van een van beiden tot gevolg. Behalve het personeel dat hun baan verliest, leidt dit ook tot een financiële dreun voor de ondernemer en uiteindelijk een leegstand pand.

Het juiste aanbod

Het lijkt eenvoudig maar anno 2020 is het nog steeds niet de realiteit. Hoe weet de ondernemer of de buurt wel op zijn formule staat te wachten? Vaak is dit een wilde en tevens dure gok. Dit platform verbindt alle betrokken partijen. Door de wensen van de buurt te kennen, kan een aanbod aan bedrijvigheid worden gerealiseerd dat daarop aansluit.

Privacy-vriendelijk
Maatschappelijk verbindend
Gratis
Onafhankelijk

Visie

ik mis dit - vraag & aanbod

Vraag & aanbod bijeenbrengen

Wij streven naar een aanbod aan bedrijvigheid dat volledig aansluit op de vraag van de buurt. Dit is mogelijk door de wensen van buurtbewoners te verzamelen en aan te bieden bij gemeentes en ondernemers. Geeft een buurt bijvoorbeeld aan een sportschool te missen? Dan is dit eenvoudig in te zien door gemeentes en ondernemers.

Faillissementen verminderen

Minder faillissementen

Een winkelaanbod dat is gericht op de wensen van buurtbewoners heeft meer kans op succes. Dit leidt tot minder faillissementen, noodzakelijke sluitingen en ontslag van personeel. Daarnaast wordt het invullen van schaarse winkelruimtes met ongewenste formules voorkomen.

ik mis dit - Leegstand verminderen​

Leegstand verminderen

Leegstaande panden hebben een negatieve impact op het straatbeeld. Ook zorgt het ervoor dat een (winkel)gebied minder aantrekkelijk wordt. Met behulp van inspraak vanuit de buurt kan voor een leegstaand pand eerder een passende nieuwe ondernemer worden gevonden.

diagramik mis dit - ondernemerschap bevorderen

Ondernemerschap bevorderen

Door de vraag van buurtbewoners in kaart te brengen ontstaat er meer zekerheid bij de ondernemer. De ondernemer weet immers vooraf dat er vraag is. Dit heeft zowel positieve gevolgen voor de bereidheid van de ondernemer, alsook de bereidheid van eventuele financierders/investeerders.

Onze oplossingen

Passend aanbod

Vooraf weten of er vraag is naar een bepaald type onderneming in een specifieke buurt? Met behulp van onze data is dit eenvoudig te achterhalen.

Marktonderzoek

Wij doen gedegen onderzoek en vullen dit aan met cijfers van overheidsorganisaties. Door beiden te combineren ontstaat een vertrouwd marktonderzoek.

Sluitingen voorkomen

Ondernemingen die dreigen te moeten sluiten kunnen hun aanbod aanpassen en beter inspelen op de wensen van de buurt. Noodzakelijke sluitingen en faillissementen kunnen daarmee worden voorkomen.

Bestemmingsplan

In samenwerking met gemeenten streven wij ernaar om de wensen van de buurt om te zetten in gemeentebeleid. Bijvoorbeeld het realiseren van een bestemmingsplan dat aansluit op de buurtwensen.

Leegstaand verminderen

Leegstaande panden zijn een doorn in het oog voor iedere gemeente. Door de mening van buurtbewoners in kaart te brengen kan eerder een nieuw invulling worden gevonden.

'Geschikte buurt'-functie

Met de 'geschikte buurt'-functie koppelen wij bijvoorbeeld een startende bakker aan een buurt die een bakker mist. Dit is een positieve verbetering voor zowel de hele buurt, alsmede de ondernemer.

Ontstaansgeschiedenis

ikmisdit.nl is het eerste platform in Nederland dat zich focust op het bijeenbrengen van ondernemer en buurtbewoner. Het idee is ontstaan toen buurtbewoners in verschillende Facebook-groepen voor wijken met elkaar in discussie waren over wat er precies in het leegstaande bedrijfspand zou moeten komen. Het bleek een ontzettend populaire vraag te zijn waar veel op werd gereageerd. Een kaasboer, notenwinkel of een biologische supermarkt. Iedere buurtbewoner had wel een voorkeur en vaak kwamen die voorkeuren grotendeels overeen.

Dus waarom zou een ondernemer zich gaan vestigen in deze buurt, terwijl de buurt hier helemaal niet op zit te wachten? Dit is voor beiden partijen uiteraard onwenselijk. Hoe voorkomt men dat? En hoe zorgt men ervoor dat deze ondernemer zich ergens vestigt waar wel vraag is naar zijn type onderneming? Het antwoord ligt in dit platform dat wij met zijn allen delen: ikmisdit.nl.

Scroll naar boven