ikmisdit.nl

Hoe werkt het?

1. Passanten en bewoners van het gebied geven aan wat zij missen
Op ikmisdit.nl geeft men eenvoudig aan wat u mist in uw wijk. Evenals uw buren en mensen die bijvoorbeeld in de wijk werken. Aangeven wat u mist is gratis en kost u veelal minder dan één minuut.

2. De buurtwensen worden verzameld en geanalyseerd
Alle buurtwensen worden verzameld, waarmee wij in kaart brengen wat de buurt mist. Hiermee wordt de basis gevormd voor een marktonderzoek dat wij aanbieden aan starters, bestaande ondernemingen, gemeentes en vastgoedbezitters/-beheerders.

3. Met uw mening creëren wij een winkelaanbod dat aansluit op de wensen van de buurt
De verzamelde informatie wordt aangeboden aan ondernemers zodat zij op de hoogte zijn van de wensen van de buurt. Geeft 70% van de wijk aan een bakker te missen? Dan doen wij ons best om ervoor te zorgen dat er een bakkerij wordt gerealiseerd in uw buurt.

Met het doorgeven van uw voorkeur op ikmisdit.nl legt u dus de basis voor een winkelaanbod dat aansluit op de wensen van de buurtbewoners.

Heeft u nog vragen? Dan verwijzen wij u graag door naar onze pagina met veelgestelde vragen.

Hoe werkt het?

conversation
U laat weten wat u mist in uw wijk
ik mis dit - vraag & aanbod
Wij verzamelen de buurtwensen en maken deze inzichtelijk
ik mis dit
Een winkelaanbod dat beter aansluit op de wensen van uw buurt
conversation
U laat weten wat u mist in uw wijk
ik mis dit - vraag & aanbod
Wij verzamelen de buurtwensen en maken deze inzichtelijk
ik mis dit
Een winkelaanbod dat beter aansluit op de wensen van uw buurt

Doelstelling

Het doel van ikmisdit.nl is een duurzaam positief straatbeeld realiseren met een aanbod aan bedrijvigheid dat zo goed als mogelijk aansluit op de wensen van de bewoners. Op deze manier kunnen voordelen worden behaald voor de buurtbewoners, de lokale economie en uiteindelijk ook voor de landelijke economie. Dit gebeurt zowel passief als actief, door te voorkomen en te bewerkstelligen.

Enerzijds wordt namelijk voorkomen dat er een formule zicht in de buurt vestigt waarvoor geen vraag is. Bovendien neemt dit de plaats in van een formule die wel wordt gemist in de buurt. Tevens blijkt uit ervaring dat de ondernemer uiteindelijk de deuren moet sluiten met een verlies van zijn investering en ontslag van de medewerkers. Het pand blijft dan weer leegstaand achter en zorgt voor een negatief straatbeeld.

Anderzijds moet dit ervoor zorgen dat de buurt een nieuwe aanwinst rijker is. Namelijk, een onderneming waarvoor een breed draagvlak bestaat. Enkele voordelen die hiermee worden behaald zijn een verbetering van het straatbeeld, het aanzetten tot meer ondernemerschap en meer specifiek meer succesvol ondernemerschap.

Scroll naar boven